WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy:
- Opracowywanie projektów dokumentów określających organizację i zasady funkcjonowania Starostwa, w tym regulaminu organizacyjnego, zarządzeń i instrukcji oraz dokonywanie ich aktualizacji.
- Prowadzenie ewidencji aktów prawnych Zarządu Powiatu i Starosty.
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej porozumień zawartych przez Powiat z organami administracji rządowej lub samorządowej.
- Prowadzenie dokumentacji związanej ze statusem prawnym jednostek organizacyjnych (statutów , regulaminów).
- Obsługa Zarządu Powiatu w zakresie:
-
- obsługi techniczno – biurowej i organizacyjnej posiedzeń Zarządu Powiatu,
- obsługi w zakresie udzielania odpowiedzi na wnioski, postulaty mieszkańców oraz innych podmiotów,
- obsługi w zakresie planowania i sprawozdawczości z jego prac.
- Prowadzenie Biura Obsługi Klienta i wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa w zakresie:
- odbierania, przyjmowania, rejestrowania i wysyłania korespondencji,
- udzielania interesantom niezbędnych informacji, gdzie mogą załatwiać swoje sprawy,
- po rozpatrzeniu przedmiotowym sprawy kierowania klientów do właściwych wydziałów, biur i samodzielnych stanowisk pracy lub jednostek organizacyjnych powiatu a także do innych urzędów i instytucji uprawnionych do załatwiania sprawy zgłoszonej przez klienta,
- udzielania pomocy przy załatwianiu spraw osobom niepełnosprawnym i w podeszłym wieku,
- na życzenie klientów urzędu, wydawania im niezbędnych druków formularzy oraz udzielania pomocy przy ich wypełnianiu konsultując się z odpowiednimi pracownikami,
- obsługi centrali telefonicznej.
- Koordynowanie i kontrola terminowości rozpatrywania skarg i wniosków przez komórki organizacyjne Starostwa oraz prowadzenie rejestru skarg i wniosków.
- Koordynowanie zadań dotyczących udzielania informacji wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej w Starostwie.
- Obsługa organów w zakresie rozpatrywania petycji i koordynowanie sposobu ich załatwiania.
- Prowadzenie spraw z zakresu ustawy o orderach i odznaczeniach.
- Prowadzenie rejestru oświadczeń majątkowych pracowników Starostwa oraz dyrektorów jednostek organizacyjnych Powiatu.
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej i aktów wykonawczych do tej ustawy.
- Obsługa techniczno- organizacyjna wyborów.
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli zewnętrznych w starostwie.
- Współpraca z jednostkami powiatu w zakresie ubezpieczenia mienia powiatu i dostawy energii elektrycznej.
- Organizacja obsługi administracyjno – gospodarczej Starostwa, w tym: wyposażenie biur, zaopatrzenie w sprzęt techniczny, materiały biurowe, druki, niezbędne materiały informacyjne, literaturę fachową i prenumerata czasopism.
- Prowadzenie wszelkich spraw związanych z zarządzaniem budynkami Starostwa, w tym dbałość o odpowiedni stan techniczny budynków, utrzymanie czystości i porządku, ochronę i zabezpieczenie mienia.
- Zapewnienie właściwego utrzymania i funkcjonowania lokali i pomieszczeń Starostwa.
- Koordynowanie spraw z zakresu konserwacji i napraw urządzeń oraz sprzętu biurowego w celu utrzymania urządzeń w należytym stanie technicznym oraz współpraca ze świadczącymi usługi w zakresie konserwacji urządzeń i sprzętu oraz z dostawcami usług.
- Zabezpieczenie informacji wizualnej dla klientów oraz jej aktualizacja.
- Zlecanie wykonania pieczęci lub pieczątek na wniosek komórek organizacyjnych, prowadzenie ewidencji pieczęci i pieczątek używanych w Starostwie oraz prowadzenie likwidacji pieczęci i pieczątek wycofanych z użytkowania w Starostwie.
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i zabezpieczeniem transportu będącego na wyposażeniu urzędu i zapewnienie ich sprawności, prawidłowej eksploatacji oraz codziennej obsługi.
- Prowadzenie ewidencji wyposażenia.
- Prowadzenie spraw związanych z eksploatacją i likwidacją pozostałych środków trwałych ( wyposażenia).
- Prowadzenie ewidencji umów zawieranych przez Urząd i Powiat.
- Prowadzenie rejestru faktur i rachunków przychodzących do Urzędu.
- Planowanie budżetu w zakresie działania wydziału.
- Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych i ich dokumentacji w myśl ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie działania całego Urzędu, tj.:
-
- przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych według regulaminu obowiązującego w Urzędzie,
- przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
- prowadzenie wszelkiego rodzaju rejestrów i ewidencji dotyczących udzielanych przez Urząd zamówień publicznych;
- opracowywanie przepisów wewnętrznych regulujących sprawy z zakresu zamówień publicznych w Urzędzie;
- doradztwo i prowadzenie działalności informacyjnej na rzecz Urzędu w zakresie realizacji zamówień publicznych;
- sporządzanie planów i sprawozdań z zakresu udzielanych przez Urząd zamówień publicznych.