Do zadań Biura Informatyki należy:
- Dokonywanie analizy rozwiązań informatycznych z zakresu informatyzacji administracji publicznej.
- Przegląd technologii informatycznych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z informatyzacją administracji publicznej.
- Sprawowanie nadzoru nad wdrożeniami oraz realizacją wdrożeń systemów informatycznych.
- Świadczenie wsparcia użytkowników w zakresie sprzętu i oprogramowania.
- Wykonywanie czynności związanych z naprawą, modernizacją, usuwaniem awarii sprzętu komputerowego zainstalowanego w komórkach organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Piszu.
- Sprawowanie nadzoru w zakresie prawidłowej eksploatacji sprzętu i oprogramowania.
- Dokonywanie analiz infrastruktury sieciowej Urzędu.
- Planowanie rozwoju oraz bieżącej eksploatacji infrastruktury sieciowej Urzędu.
- Kontrolowanie infrastruktury sieciowej w zakresie sprzętowym.
- Bieżące monitorowanie technologii sieciowym oraz analiza możliwości ich wykorzystania w Urzędzie.
- Dokonywanie zakupów zaopatrzenia dotyczącego części zamiennych, akcesoriów i materiałów eksploatacyjnych.
- Planowanie zakupów sprzętu informatycznego zgodnie z potrzebami informatycznymi Urzędu.
- Przygotowywanie cząstkowych planów finansowych dotyczących potrzeb informatycznych.
- Współpraca z pracownikiem odpowiedzialnym za zamówienia publiczne w zakresie przetargów na zasoby informatyczne (sprzęt, oprogramowanie, usługi) – sporządzanie propozycji do SWZ.
- Prowadzenie ewidencji oprogramowania i licencji.
- Prowadzenie ewidencji innych zasobów informatycznych, jak np. dokumentacje, podręczniki itp.
- Administrowanie i zarządzenie:
- sieciami lokalnymi i zewnętrznymi,
- kontami użytkowników,
- bazami danych,
- aplikacjami i usługami sieciowymi.
- Realizacja zadań Administratora Systemu Informatycznego, w tym zapewnienie zabezpieczenia zbiorów danych osobowych i bezpieczeństwa informacji, administrowanie danymi osobowymi, zapewnienie bezpieczeństwa systemu informatycznego.
- Opracowywanie i aktualizowanie oraz stosowanie zasad ochrony danych i systemów informatycznych.
- Kontrolowanie, modyfikowanie oraz aktualizacja zabezpieczeń informatycznych.
- Zgłaszanie Administratorowi potrzeb w zakresie zabezpieczenia systemów informatycznych, w których są przetwarzane dane.
- Współpraca z Inspektorem Danych Osobowych w zakresie bezpieczeństwa informacji niejawnych, systemów i sieci teleinformatycznych oraz opracowania szczegółowych warunków bezpieczeństwa sieci.
- Administracja i zarządzanie stroną internetową oraz BIP Starostwa Powiatowego w Piszu.
- Bieżące informowanie przełożonych w przypadku stwierdzenia zainstalowania nielegalnego oprogramowania na sprzęcie komputerowym w poszczególnych komórkach organizacyjnych.
- Współpraca z firmami świadczącymi usługi teleinformatyczne w zakresie ustalania wymogów oraz kształtowania usług na potrzeby Urzędu.
- Integracja systemów teleinformatycznych w siedzibie Starostwa.
- Szkolenie stażystów i nowo zatrudnionych w zakresie korzystania z sieci komputerowej Starostwa Powiatowego w Piszu oraz zasobów sieci Internet.
- Znakowanie sprzętu komputerowego oraz innych urządzeń elektroniki biurowej.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.