Informacja dotycząca uzyskania zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych
WYMAGANE DOKUMENTY:
- pisemny wniosek o wydanie zaświadczenia (wypisu) z ewidencji stowarzyszeń zwykłych
Można skorzystać z ustalonego wzoru wniosku dostępnego poniżej. - dowód wniesienia opłaty skarbowej
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
7 dni
OPŁATY:
- opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia (wypisu) wynosi 17,00 zł,
- opłatę skarbową można dokonać:
- w kasie banku WMBS (niski parter budynku Starostwa Powiatowego w Piszu)
- przelewem na konto Urzędu Miasta w Piszu o numerze: 28 9364 0000 2002 0007 2065 0001
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- stowarzyszenie otrzymuje zaświadczenie (wypis) z ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
- zaświadczenie (wypis) można odebrać osobiście za okazaniem dokumentu potwierdzającego tożsamość odbiorcy lub może być wysłany za pośrednictwem poczty (list polecony).
PODSTAWA PRAWNA:
- ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2019 r. poz. 713 oraz z 2020 r. poz. 695 i 1086);
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie określenia sposobu prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz. U. z 2016 r., poz. 644),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2015 r., poz. 783 z późn. zm.).
- atr. 217 k.p.a. (Dz.U.2020.0.256 t.j. - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.)
- wzór_wniosek o wydanie zaświadczenia- edytowalny (doc) 27 sie 2020 15:47 0,03 MB
- wniosek o wydanie zaświadczania- format pdf (pdf) 27 sie 2020 15:48 0,13 MB
- wzór druku przelewu (pdf) 27 sie 2020 15:48 0,84 MB