Raport o stanie Powiatu za 2023 r.
Na podstawie art. 30a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz.107) Zarząd Powiatu co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie powiatu raport o stanie powiatu. Raport obejmuje podsumowanie działalności zarządu powiatu w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady powiatu i budżetu obywatelskiego.
Rada powiatu rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady powiatu w sprawie udzielenia lub nieudzielenia zarządowi absolutorium. Raport jest rozpatrywany w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie powiatu przeprowadza się debatę.
Debata nad raportem o stanie Powiatu Piskiego
Głos mieszkańców w debacie nad raportem
W debacie nad raportem o stanie powiatu mieszkańcy powiatu mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie nad raportem o stanie powiatu składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, zawierające jego imię (imiona) i nazwisko oraz adres do korespondencji. Do zgłoszenia należy załączyć listę poparcia, zawierającą imię, nazwisko i podpis co najmniej 150 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie powiatu.
Sesja w tej sprawie planowana jest na koniec czerwca br.
Mieszkańcy są dopuszczani do głosu w/g kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15. Przewodniczący rady powiatu dopuszcza mieszkańców do głosu według kolejności otrzymanych zgłoszeń.
- Uchwała Nr 14/4/2024 Zarządu Powiatu w Piszu z dnia 13 czerwca 2024 r. (pdf) 13 cze 2024 12:59 0,15 MB
- Załącznik do Uchwały Nr 14/4/2024 - Raport (pdf) 13 cze 2024 12:59 8,65 MB