Wyjaśnienia nr 1 do SIWZ - PZD.II.3431/ 7 /2009
Pisz, dnia : 14.05.2009r.
PZD.II.3431/ 7-1 /2009 - WYKONAWCY -
Powiatowy Zarząd Dróg w Piszu informuje, że w dniu 13.05.2009r wpłynęły zapytania do treści SIWZ do przetargu nieograniczonego nr PZD.II.3431/7/2009 dot. usługi w zakresie pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania: „ Przebudowa drogi powiatowej nr 1720N od drogi krajowej Nr 63 ( Miłki ) – Marcinowa Wola – Cierzpięty – Orzysz - Etap I - od km 11 + 036,96 do km 20 + 850,00 odcinek Cierzpięty – Orzysz” o następującej treści :
Pytanie nr 1
Zgodnie z rozdziałem V SIWZ ( przedmiar robót ) Zamawiający w ramach zakresu zadania wymienia roboty branży sanitarnej. Natomiast w wykazie potencjału kadrowego, jaki Wykonawca musi mieć do dyspozycji ( zgodnie z rozdziałem I pkt 7 ppkt 7.2.1 SIWZ) nie ujmuje inspektora branży sanitarnej. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie czy w cenie ofertowej należy również ująć usługę inspektora branży sanitarnej ?
Odpowiedź nr 1
Zamawiający nie narzuca składu osobowego Zespołu Nadzoru. W pkt. 7.2.1.1) Rozdziału I SIWZ zostały podane wymagania dotyczące jedynie osoby przewidzianej do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru ds. robót drogowych – koordynatora .
Zgodnie z zapisem pkt. 10.4.1 Rozdziału I SIWZ - w przypadku, jeżeli podstawowy skład Zespołu Nadzoru ( Inspektor Nadzoru ds. robót drogowych – koordynator ) nie jest wystarczający dla kompleksowej realizacji usługi, Wykonawca powinien przewidzieć zatrudnienie dodatkowych osób, których wynagrodzenie należy uwzględnić w cenie ryczałtowej Zespołu Nadzoru.
Dla prowadzenia nadzoru przy wykonywaniu cieku z elementów betonowych i remontu przepustów pod zjazdami i ich ścianek czołowych - Zamawiający uzna za wystarczające posiadanie uprawnień
w zakresie dróg, typowych przepustów i mostów.
Pytanie nr 2
Zgodnie z rozdziałem III SIWZ (projekt umowy) § 5 ust. 2 „ Przesunięcie planowanego terminu zakończenia robót określonych w § 1 ust. 1 nie stanowi podstawy do renegocjacji wysokości wynagrodzenia”
Zwracamy się z prośbą o usunięcie zapisu w § 5 ust. 2 projektu umowy, ponieważ Wykonawca nie może odpowiadać za zmianę terminu zakończenia robót, jeżeli jego przesunięcie nastąpi z przyczyn od Wykonawcy niezależnych.
Odpowiedź nr 2
Planowany termin zakończenia robót budowlanych – 31.10.2010r. Przedłużenie terminu wykonania robót może nastąpić jedynie w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych lub działania siły wyższej.
Zgodnie z zapisem pkt.10.4 Rozdziału I Instrukcji dla Wykonawców – należy wkalkulować koszty ewentualnego wydłużenia cyklu realizacji robót w oferowaną cenę ryczałtową .
Niniejszym Zamawiający nie wprowadza zmian w treści zapisu § 5 ust.2 projektu umowy.
DYREKTOR
Powiatowego Zarządu Dróg w Piszu
mgr inż. Leszek Skolimowski
- podpis nieczytelny -
- - WYJAŚNIENIA nr 1 SIWZ - do przetargu nieograniczonego Nr PZD.II.3431/ 7 /2009 (pdf) 14 maj 2009 13:18 0,29 MB