BIP Starostwa Powiatowego w Piszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z drogi w trybie art. 130a ustawy Prawo o Ruchu Drogowym

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Piszu
ul. Warszawska 1, pokój 11 stanowisko 4
tel.: 87 425-47-13
Pracownik: Waldemar Zieliński

Wymagane dokumenty

Podstawą do odbioru pojazdu z parkingu strzeżonego są następujące dokumenty:
• dowodu uiszczenia wpłaty lub dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu, opłaty na rzecz Powiatu Piskiego według stawek określonych w Uchwale nr X/69/15 Rady Powiatu Pisz z dnia 24.09.2015 r.
• zezwolenie wydane przez podmiot wydający dyspozycję usunięcia pojazdu.

Nota obciążeniowa jest wydawana na podstawie dokumentów wystawionych przez przedsiębiorcę prowadzący parking strzeżony.

Gdzie odebrać formularze:

Brak

Opłaty:

Ustala się wysokość opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi na terenie Powiatu Piskiego, w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137, z późn. zm.)

Rower lub motorower:
• za usunięcie - 111 zł
• za każdą dobę przechowywania - 19 zł
Motocykl:
• za usunięcie - 219 zł
• za każdą dobę przechowania - 26 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t:
• za usunięcie - 480 zł
• za każda dobę przechowywania - 39 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t do 7,5t:
• za usunięcie - 599 zł
• za każda dobę przechowywania - 51 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5t do 16t:
• za usunięcie - 848 zł
• za każda dobę przechowywania - 73 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16t:
• za usuniecie - 1250 zł
• za każda dobę przechowywania - 134 zł
Pojazd przewożący materiały niebezpieczne:
• za usuniecie - 1521 zł
• za każdą dobę przechowywania - 197 zł

W/w opłaty wynikają z treści uchwały Rady Powiatu Piskiego NR X/69/15 z dnia 24 września 2015 roku.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Poniedziałek - piątek 8:00 - 14:00
Niezwłocznie po zgłoszeniu się zainteresowanego.

Tryb odwoławczy:

Wszelkie reklamacje/odwołania/zastrzeżenia itp. co do okoliczności będących podstawą do wydania dyspozycji usunięcia pojazdu winny być kierowane do podmiotu, który taką dyspozycję wydał to jest Policji.

Inne wskazówki, uwagi:

Przed dokonaniem wpłaty należy:
1. udać się do przedsiębiorcy prowadzącego parking strzeżony po niezbędne dokumenty,
2. zgłosić się do Wydział Komunikacji i Transportu w celu ustalenia całkowitej kwoty opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu.

Podstawa prawna:

Art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 1137, z późn. zm.).

Uchwała NR X/69/15 Rady Powiatu Piskiego z dnia 28 września 2015 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów i ich parkowanie.

Opracował

Waldemar Zieliński

Data sporządzenia

wtorek, 17 maj 2016 12:21

Data zatwierdzenia

wtorek, 17 maj 2016 12:31
Pliki do pobrania:
Data dodania: wtorek, 17 maj 2016 12:21
Data upublicznienia: wtorek, 17 maj 2016 12:31
Data przejścia do archiwum: wtorek, 28 kwi 2020 07:44
Opublikował(a): Waldemar Zieliński
Zaakceptował(a): Waldemar Zieliński
Artykuł był czytany: 1448 razy
Ilość edycji: 1