Biuletyn 5 listopada 2003
RODZICU BĄDŹ ZAWSZE Z NAMI !
EGZAMIN DOJRZAŁOŚCI
UWAGA! Przypominamy listę dokumentów, które określają sposoby funkcjonowania szkoły, a przede wszystkim regulują zasady postępowania uczniów i z uczniami. Są to: 1.Statut Szkoły - dokument najważniejszy, a w nim rozdział nr 1 dla każdego ucznia: "Prawa i obowiązki ucznia". 2.Wewnątrzszkolny system oceniania - ocenianie pracy i zachowania ucznia nie jest sprawą łatwą, aby je więc jak najbardziej uprościć i ujednolicić, szkoła opracowała system system oceniania, w którym określone zostały takie sprawy, jak np.: liczba prac klasowych i sprawdzianów w tygodniu, zapowiadanie tychże , czas dla nauczyciela na sprawdzenie prac prac uczniów, zasady poprawy; w skład tego dokumentu wchodzą przedmiotowe systemy oceniania, gdzie każdy może znaleźć wymagania stawiane przez nauczycieli poszczególnych przedmiotów 3.Program wychowawczy - określa wszystkie działania szkoły, podejmowane z myślą o jej zadaniach wychowawczych. 4.Plan pracy szkoły - gdzie, w oparciu o Program wychowawczy, planowane są zadania wychowawcze szkoły na dany rok szkolny; tu też zapisane są wszystkie imprezy (np. obchody Dnia Edukacji Narodowej, Pożegnanie Maturzystów, Uroczyste Rozpoczęcie i Zakończenie Roku Szkolnego ) i osoby za ich przygotowanie odpowiedzialne. 5.Program profilaktyczny - tu zapisane zostały wszystkie działania podejmowane przez, aby przeciwdziałać zjawiskom negatywnym: agresji, przemocy, zapobiegać nałogom: narkomanii, alkoholizmowi, paleniu papierosów, a także propagować zdrowy styl życia. Wszystkie dokumenty udostępniane są zainteresowaniom w bibliotece szkolnej.
O korzyściach płynących z zamieszkania w internacie ZSZ W perspektywie jesiennych słot, zimowych zawieruch i problemów komunikacyjnych, martwią się Państwo o bezpieczny dojazd dzieci do szkoły i ich powrót. Rozważcie możliwość umieszczenia dziecka w internacie ZSZ. Takie rozwiązanie ma szereg korzyści: 1. Opłata stała wynosi 35 złotych miesięcznie, ale jeżeli w internacie mieszka rodzeństwo płacicie Państwo tylko za jedną osobę, lub na swój wniosek, umotywowany w podaniu bardzo ciężkimi warunkami materialnymi, możecie być z niej zwolnieni. 2. Dzienna stawka żywieniowa wynosi 5 złotych (obiad -2zł. 50gr., śniadanie i kolacja po 1zł. 50gr.,). Nieobecność (dwudniowa i dłuższa) skutkuje w następnym miesiącu odpisem w opłacie za wyżywienie za okres nieobecności. Koszt umieszczenia dziecka w internacie jest niejednokrotnie niższy niż dojazd do szkoły!!! 3. Pokoje są dwu-, trzy- i czteroosobowe, ale zdarza się, że uczniowie mieszkają sami (jeżeli nie chcą z kimś dzielić pokoju, a w internacie są akurat wolne miejsca). Uczniowie sami decydują z kim chcą mieszkać. Na każdym piętrze znajduje się kuchenka i dobrze wyposażona łazienka, a w świetlicy telewizor. 4. Internat: a) jest miejscem bezpiecznym, ponieważ pokoje na parterze pozostają niezamieszkane, zatem nie zdarzają się niekontrolowane wyjścia i powroty, a o godzinie 21.30 sprawdzana jest obecność, nieobecność zaś wpisywana do zeszytu nieobecności b) wychowuje- obecnie działają trzy grupy wychowawcze: jedna chłopców i dwie dziewcząt, każda zajmuje jedno piętro; wychowawcy systematycznie sprawdzają frekwencję na zajęciach szkolnych. c) utrzymując rodzicami stały - telefoniczny lub listowny- kontakt, są do dyspozycji zawsze przed lub po szkolnych wywiadówkach. d) uczy samodzielności - uczniowie pełnią 2-3 razy w roku dyżur na portierni i w stołówce (maturzyści od drugiego półrocza są zwolnieni z dyżurów). e) wspomaga rozwój i pomaga nadrobić zaległości w szkole - nauczyciele języka niemieckiego i matematyki prowadzą prowadzą koła wyrównawcze, można też skorzystać z pomocy starszych uczniów. Uczniowie, którzy zwalniają się z lekcji, by zdążyć na ostatni autobus częściej mają trudności szkolne i egzaminy poprawkowe!!! f) uwrażliwia - angażuje w prace wolontariatu, który współpracuje z Ośrodkiem Szkolno- Wychowawczym w Łupkach. g) organizuje czas wolny, np.: zabawy andrzejkowe, karnawałowe i dyskoteki Zespół wychowawczy w ogniu pytań! 24. 10. 2003r. odbyło się spotkanie Zespołu Wychowawczego z klasowymi samorządami w sprawie nowego, punktowego systemu oceniania zachowania. Wszyscy wiemy, że w kwestii zachowania wiele musi się zmienić, nowy system inicjuje te zmiany. Spotkanie, mamy nadzieję, rozwiało wątpliwości zwłaszcza w punktach wyglądu, nałogów i używek. Jeżeli chcecie Państwo podzielić się z nami uwagami na ten, lub jakikolwiek inny dotyczący życia szkoły, temat możecie to czynić w formie notatek z zebrań, wniosków zgłaszanych wychowawcom. Liczymy na Was!
|