Jak załatwić sprawę
Zajęcie pasa drogowego drogi powiatowej
Miejsce złożenia dokumentów:
Powiatowy Zarząd Dróg w Piszu, ul. Czerniewskiego 6, pok. Nr 5
Wymagane dokumenty:
1..Na trzy miesiące przed planowanym rozpoczęciem prac inwestor lub wykonawca
składa podanie zawierające nazwę wnioskodawcy, cel zajęcia pasa, lokalizację,
orientacyjny oraz planowany okres zajęcia pasa drogowego, a także plan sytuacyjny
zajęcia pasa drogowego.
2. Po otrzymaniu opinii na miesiąc przed planowanym zajęciem – zajmujący składa
wniosek zwierający nazwę wnioskodawcy, cel zajęcia pasa, lokalizację, dokładną
powierzchnię zajęcia pasa drogowego, powierzchnię rzutu poziomego umieszczenia
urządzeń obcych oraz termin zajęcia pasa drogowego.
3. Do wniosku należy dołączyć:
- plan sytuacyjny pasa drogowego z zaznaczeniem powierzchni planowej do zajęcia
- harmonogram robót umożliwiający ich wykonanie
- projekt organizacji ruchu drogowego i zabezpieczenia pasa drogowego w rejonie
zajęcia pasa, zaopiniowany przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej
Policji w Piszu, zatwierdzony przez Zarządzającego Ruchem – z upoważnienia
Starosty Powiatu Pisz - mgr inz. Leszek Skolimowski - Dyrektora PZD w Piszu.
- kserokopię uzgodnienia dokumentacji,
- inne dokumenty, jeżeli zostaną one określone we wcześniejszej opinii.
Gdzie odebrać formularz:
Formularz wniosku o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego można otrzymać
w Powiatowym Zarządzie Dróg w Piszu, ul. Czerniewskiego 6, pok. Nr 5
Opłaty:
1.Opłata skarbowa przy składaniu wniosku w wysokości 5,00 zł. za podanie oraz
0,50 zl. za każdy załącznik w znaczkach skarbowych.
Opłata skarbowa przy odbieraniu decyzji administracyjnej w wysokości 76,00 zl.
w znaczkach skarbowych.
2.Wysokośc opłaty za zajęcie pasa drogowego ustala się na podstawie Rozporządzenia
Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986r. w sprawie wykonania niektórych prze-
pisów o drogach publicznych /Dz. U. z 1986r. Nr 6 poz. 33 z póżn. zmianami/.
3.Opłatę naliczoną w zezwoleniu dokonać przelewem na konto PZD Bank Spółdziel-
czy Ruciane Nida o/Pisz Nr 93641023-84071-36011-1.001
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej
w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego
Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg
w Piszu w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odwołanie podlega opłacie skar-
bowej w wysokości 5,00 zł. a każdy z załączników do odwołania w wysokości 0,50zł
uiszczonych w znaczkach skarbowych.
Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych /t.j. Dz.U. z 2000r. Nr 7
ze zmianami/.
2.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986r. w sprawie wykonania
przepisów
Informacje dodatkowe:
1. Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia pobiera się kary pieniężne w wysokości
dziesięciokrotnej należnej opłaty. Przez zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia rozumie się: samowolne zajęcie pasa, przekroczenie terminu zajęcia lub zajęcie więk-
szej powierzchni niż określona w zezwoleniu.