BIP Starostwa Powiatowego w Piszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska

Zadania Wydziału: 

W zakresie budownictwa: 

1.  Prowadzi nadzór i kontrole nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, a w szczególnoŚci

a) zgodności zagospodarowania terenu z planami zagospodarowania przestrzennego, oraz wymaganiami ochrony środowiska.

b) zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej.

2.  Udziela bądź odmawia zgody na odstępstwa od wymagań techniczno-budowlanych.

3. Wydaje pozwolenie na budowę.

4. Nakłada obowiązek ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz nadzoru autorskiego.

5.Nakłada obowiązek geodezyjnego wyznaczania w terenie i wykonanie inwentaryzacji powykonawczej w stosunku do obiektów.

6. Przyjmuje zgłoszenia o zamiarze zmiany sposobu użytkowania.

7.Przyjmuje zgłoszenie o zamiarze wykonania robót nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę.

8.Przyjmuje zgłoszenia o zamiarze prowadzenia prac rozbiórkowych, nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia.

Nakłada obowiązek uzyskania pozwolenia na rozbiórkę.

10. Nakłada obowiązek usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym i zatwierdza projekt budowlany.

11. Prowadzi rejestry:

a) wniosków o pozwolenie na budowę

b) decyzji o pozwoleniu na budowę,

12. Uczestniczy na wezwanie organu nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnia wszelkie dokumenty i informacje żądane przez ten organ.

13. Przekazuje organom nadzoru budowlanego kopie decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego oraz zawiadamia te organy o stwierdzonych nieprawidłowościach przy wykonaniu robót budowlanych lub utrzymaniu obiektów budowlanych.

14. Wydaje zaświadczenia o samodzielności lokali.

15. Wydaje zaświadzenia do dodatków mieszkaniowych, stosownie do przepisów ustawy o własności lokali.

16. Prowadzi zadania wynikające z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

17.Sporządza wymaganą sprawozdawczość statystyczną.

Wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych

 

W zakresie ochrony środowiska: 

Główny specjalista

Małgorzata Połomska

tel.: 87 425 46 81

I piętro, pok. 18

Zadania:

  • wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z terenów nieruchomości stanowiących własność gmin
  • zatwierdzanie dokumentacji hydrogeologicznych, geologiczno - inżynierskich
  • zatwierdzanie projektów robót geologicznych
  • przyjmowanie zgłoszeń projektów robót geologicznych obejmujących  wiercenia w celu wykorzystania ciepła ziemi
  • przyjmowanie innej dokumentacji geologicznej w tym z wykonania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła ziemi
  • wydawanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi urządzeniami połowowymi wody płynącej
  • rejestracja zwierząt i roślin podlegających ograniczeniom przewozowym (CITES)
  • udostępnianie informacji o środowisku
  • udostępnianie informacji geologicznej
  • udostępnianie informacji publicznej

Główny specjalista

Sylwia Piotrowska-Kamińska

tel. 87 425 46 82

I piętro, pok. 19

Inspektor

Joanna Trzcinka

tel. 87 425 46 82

I piętro, pok. 19

rejestracja jednostek pływających w poniedziałki i wtorki

Zadania:

  • wydawanie zezwoleń na zbieranie odpadów
  • wydawanie zezwoleń na przetwarzanie odpadów
  • wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów
  • prowadzenie spraw dotyczących ochrony przed hałasem z działalności gospodarczej
  • wydawanie pozwoleń zintegrowanych
  • przyjmowanie zgłoszeń instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia, mogących negatywnie oddziaływać na środowisko
  • udzielanie koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż
  • zatwierdzanie dokumentacji geologicznych złóż kopalin
  • zatwierdzanie projektów robót geologicznych
  • wydawanie pozwoleń na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza
  • wydawanie kart wędkarskich oraz kart łowiectwa podwodnego
  • rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
  • wydawanie decyzji ustalających kierunek i termin rekultywacji gruntów
  • wydawanie decyzji uznających rekultywację gruntów za zakończoną
  • współuczestniczy w pracach nad sporządzaniem powiatowego programu ochrony środowiska
  • udostępnianie informacji o środowisku
  • udostępnianie informacji geologicznej
  • udostępnianie informacji publicznej

Inspektor

Krzysztof Banach

tel. 87 425 46 81

I piętro pok. 18

Zadania:

  • nadzór nad spółkami wodnymi
  • wydawanie zezwoleń na hodowlę chartów rasowych i ich mieszańców
  • prowadzenie spraw związanych z łowiectwem
  • prowadzenie nadzoru nad lasami niestanowiącymi własności Skarbu Państwa
  • wydawanie decyzji w sprawie pozyskania drewna w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa, niezgodnie z uproszczonym planem urządzania lasu lub decyzją wydaną na podstawie inwentaryzacji stanu lasów,
  • wydawanie decyzji na zmianę lasu na użytek rolny,
  • wydawanie decyzji oraz prowadzenie spraw związanych z wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej
  • wydawanie zaświadczeń dot. spełnienia przez nieruchomość przesłanki wynikającej z art. 37 a ust. 1 pkt 3 ustawy o lasach (dot. objęcia gruntu Uproszczonym Planem Urządzania Lasu lub decyzją  o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy o lasach)
  • udostępnianie informacji o środowisku
  • udostępnianie informacji publicznej
Data powstania: sobota, 28 cze 2003 10:41
Data opublikowania: sobota, 28 cze 2003 10:41
Data edycji: czwartek, 5 gru 2024 08:51
Opublikował(a): DARIUSZ RAKOWSKI
Zaakceptował(a):
Artykuł był czytany: 18865 razy
Ilość edycji: 1