Interpelacje i zapytania radnych
Kwestie zapytań i interpelacje radnych uregulowane są w ustawie z dnia 5 czerwca 1998 r.o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz.U.2018.995 z późn. zm.) w art. 21 ust. 9-13:
§ 19.1. W sprawach o istotnym znaczeniu dla powiatu radni mogą kierować interpelacje do Starosty.
2. Radni mogą składać interpelacje na sesji lub w okresie między sesjami. Interpelację składa się na piśmie,
z krótkim przedstawieniem stanu faktycznego, będącego jej przedmiotem, oraz wynikającymi z tego pytaniami.
3. Radni składają interpelacje do Przewodniczącego Rady, który przekazuje je niezwłocznie Staroście.
4. Starosta lub osoba przez niego upoważniona udziela odpowiedzi na interpelację na piśmie, nie później,
niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania interpelacji.
5. Treść interpelacji oraz odpowiedzi na nie podawana jest niezwłocznie do publicznej wiadomości poprzez
publikację w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej powiatu oraz w sposób zwyczajowo
przyjęty.
§ 20.1. W sprawach aktualnych problemów powiatu, a także w celu uzyskania informacji o konkretnym
stanie faktycznym, radni mogą kierować zapytania do Starosty.
2. Do zapytań radnych przepisy § 19 ust. 2-5 stosuje się odpowiednio.
Interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi na nie udostępniane są w formie skanu dokumentu wpływającego do Biura Rady Powiatu.